Pomysł i realizacja – zapraszamy na SYMPOZJUM!

Kilka pomysłów w głowach, kilka spotkań, które już za nami i oto jest!

Projekt, który pragniemy zrealizować i do którego zapraszamy młodych, kreatywnych ludzi z całej Polski. Tematem, który pragniemy podjąć są nowe media i techniki komunikacji. Chcemy zobaczyć jakie szanse i zagrożenia niosą za sobą. To sympozjum, które organizują młodzi ludzi – studenci Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej pod opieką swoich wykładowców – dr Moniki Szeteli oraz dr Grzegorza Osińskiego.

Cyfrowi tubylcy (digital natives) to pojęcie użyte przez Marca Prensky’ego na określenie  najmłodszej generacji, dla której komputer i internet to naturalne systemy społecznego komunikowania, budowania tożsamości, zabawy i pracy. Generacja ta – to właśnie My – obecni studenci Uczelni Wyższych. Rzeczywistość kształtowana dziś przez świat medialny jest nie tylko nieprawdopodobnie dynamiczna, ale i trudna do uchwycenia badawczo. Kontaktujemy się między sobą stale, bez względu na czas i przestrzeń. Coraz częściej medioznawcy stawiają sobie pytanie, w jaki sposób mówić o tym, czego jesteśmy nie tylko świadkami, ale i uczestnikami.

Nowe media są dla nas naturalnym środowiskiem egzystowania. Zdecydowanie bardziej preferujemy hipertekst, grafikę, obraz w  komputerze czy w  innych urządzeniach multimedialnych niż słowo pisane. Ponadto nasz sposób myślenia i przyswajania wiedzy jest inny niż pokolenia naszych rodziców czy nauczycieli. Sytuacja ta, wymaga namysłu naukowego i właśnie do niego, pragniemy zaprosić młodych naukowców.

Pytamy właściwie już tradycyjnie o wpływ mediów, komunikacji w sieci na nasze życie, relacje społeczne, postawy polityczne. Stawiamy pytania nowe, które wynikają z rozwoju technologii i elektroniki, jak ująć relacje między rzeczywistością on-line a off-line, jak hybrydoidalny świat komunikacji przenika w naszą mentalność i nadaje jej nową jakość i jaka jest jej wartość, jej skutki.

Poszukujemy odpowiedzi na pytania: jaki powinien być badacz tej rzeczywistość? W jaki sposób, jakimi narzędziami, adekwatnymi do tej sytuacji trzeba ją badać?
   Zapraszamy do współpracy filozofów, teologów, socjologów, antropologów, kulturoznawców, językoznawców, medioznawców, badających różne aspekty oddziaływania sieci, pedagogów i politologów, Szczególnie ważna będzie dla nas obecność ekonomistów i prawników, rozstrzygających coraz bardziej skomplikowane zagadnienia związane z nowymi mediami, a przede wszystkim informatyków, matematyków i fizyków, którzy mogą nam powiedzieć o sieci więcej, niż się spodziewamy.

 

Zapraszamy do przygotowania swoich wystąpień w ramach jednego z czterech głównych tematów:

 

 1. Cyfrowi tubylcy vs cyfrowi imigranci

  • Rodzaje nowych mediów internetowych;
  • Konwergencja mediów;
  • Multitasking;
  • Nowe media w strategiach public relations;
  • Nowe media w komunikowaniu politycznym;
  • Redystrybucja władzy;
  • Życie w cyfrowym świecie. Nowa (?) antropologia codzienności;
  • Współczesny prosument;
  • Blogerzy i youtuberzy celebrytami XXI w.;
  • „Cyfrowe bąble”;
  • Uzależnienia.

2. Cyfrowe podwórka

  • Prawodawstwo wobec nowych blogi;
  • Media społecznościowe;
  • Mikroblogi;
  • Słowo i obraz. Media społecznościowe versus media tradycyjne;
  • Smartfon-mobilne studio dziennikarskie;
  • Media społecznościowe – rozwój czy zmierzch;
  • Portale, wortale, blogi, newslettery i kanaly RSS-metody rozpowszechniania informacji;
  • Aplikacje w służbie dziennikarstwu informacyjnemu;
  • Social media narzedzia redakcji informacyjnej i publicystycznej;
  • Reklama natywna;
  • Dziennikarstwo antycypacyjne;
  • Gry informacyjne;

 

3. Perspektywy edukacji

  • E-learning;
  • WebQest;
  • Webinaria;
  • MOOC (massive open online course);
  • Perspektywy rozwoju komunikowania;
  • Pedagogiczne konteksty internetu;
  • Sieć jako wyzwanie badawcze;
  • Językowe aspekty internetu;
  • Etyczny i prawny wymiar internetu.
  • Humanistyka cyfrowa.

 

4. Smog informacyjny

  • Neuronauka w przestrzeniach sieciowych;
  • Cyfrowe wykluczenie;
  • Big data;
  • Internet rzeczy;
  • Inteligentne miasta;
  • Technologie typu wearable;
  • Botnety;
  • Phishing, pharming;
  • Cyberbulling;

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *